Tříletý projekt, který byl z větší části hrazen britskou vládou, vyšel na 5 milionů liber a zúčastnilo se ho na několik set dobrovolníků z řad běžných uživatelů. Průzkum ukázal, že pouze polovina všech držitelů řidičského oprávnění je ochotna používat autonomní automobil.

Profesor Graham Parkhurst, vedoucí projektu a ředitel Centra pro dopravu & společnost na univerzitě West England uvedl, že jakmile se autonomní vozy dostanou vyšší úroveň bezpečnosti, zesílí tlak na jejich používání.

Ford F150 Dakar
Po tankodromu na plný plyn. Martin Prokop už trénuje na příští Dakar

Také zmínil, že důvěra řidičů v autonomní vozy prudce vzrostla, když konečně dostali možnost se za volant takového vozu, v tomto případě upraveného Bowleru Wildcat, případně simulátoru na bází Range Roveru Evoque, posadit.

Překvapující je, že na internetu zveřejněný dotazník, zda by lidé akceptovali autonomní autobusy a taxi, dopadl nečekaně dobře. Tisíce respondentů odpovědělo, že s takovým způsobem dopravy nemají vůbec žádný problém a jsou připraveni zaplatit stejné jízdné, jako se platí dnes.

Mercedes-Benz G500 4×4² Cabriolet.
Jon Olsson zase blázní. Svému Mercedesu G500 4×4² nyní uřízl střechu

Parkhurst připouští, že nahrazení skutečných řidičů počítačem je roky vzdálené a bude zapotřebí zejména legislativně vyřešit mnoho problémů. Třeba jak to bude se sinicemi. Mimo jiné to, zda budou mít autonomní vozy své vlastní silnice či jim bude vyhrazen pouze jeden jízdní pruh. Ovšem nyní už nejde o fantazii, ale brzkou realitu. Otázkou zůstává, zda to je vůbec dobře…