Za svou relativně krátkou kariéru toho 44letý Kabaň stihl a dokázal dost. Rodák ze slovenského Námestova se totiž podílel jak na vcelku obyčejných modelech, tak na jednom opravdu zásadním.

Co bude Jozef Kabaň během života dělat, rozhodlo studium produktového a průmyslového designu na Academy of Fine Arts & Design v Bratislavě. Tomu se začal věnovat v roce 1991 poté, co dokončil předchozí studium uměleckého designu.

Už v průběhu studií na vysoké škole se zúčastnil designérské soutěže pro značku Škoda, kterou vypsal mateřský koncern Volkswagen. Účelem tohoto klání, zaměřeného na studenty, bylo objevení mladých talentů, což se také stalo. Kabaň skončil druhý a dostal možnost nastoupit do Volkswagenu jako praktikant a stipendista.

Čtěte také: Jozef Kabaň opouští post šéfdesignéra Škody a přechází k BMW

Svoje studia zakončil Kabaň v roce 1997 na britské univerzitě Royal College of Art, kde mu byl udělen jako vůbec prvnímu Slovákovi titul Master of Art v oboru designu vozidel. Ještě ten rok získal také cenu Giorgio Giugiaro Award for Design Innnovation za koncept vozu budoucnosti.

Jako vedoucí designér pak stál u zrodu starších malých modelů Volkswagen Lupo a Seat Arosa. Právě Lupo lze zároveň považovat za Kabaňovo první „čtyřoké" auto. Charakteristické dva páry nesouměrných světel jsou v současné době tolik propírány na nové Octavii, což je takový zajímavý paradox.

Čtěte také: Zde se rodí Bugatti Chiron. Výroba jednoho trvá až devět měsíců

Patrně největší výzva v Jozefově dosavadní kariéře nastala krátce po studiu v roce 1999. Právě tehdy dostal, jako již zaběhlý designér ve Volkswagenu, za úkol navrhnout připravovaný hypersport Bugatti Veyron a to od prvního návrhu až po finální, produkční verzi. Prakticky jediný designový prvek Veyronu, který nepochází z jeho pera, jsou kola navržená zbytkem týmu.

V roce 2003 nastal posun v rámci koncernu a Kabaň přešel z Volkswagenu pod křídla Audi. Za tři roky působení se stal vedoucím Centra pro design exteriéru a mimo jiné pracoval třeba na modelu Q5.

Čtěte také: Nejrychlejší škodovky v Česku. Vypadají nenápadně, ale mají přes 400 koní

Na začátku roku 2008 potom vstoupil do širokého povědomí české veřejnosti, když se stal novým šéfdesignérem u Škoda Auto. Zde setrval devět let a za tu dobu stál u vzniku třeba nového Rapidu, Fabie třetí generace, Superbu druhé a třetí generace, nového Kodiaqu nebo právě současné Octavie.

Završením jeho práce u Škody bude druhá generace SUV Yeti, který bude představen v letošním roce.

Konec Kabaňovy kariéry u české automobilky a zároveň u celého koncernu Volkswagen byl znenadání oznámen 8. února 2017 současně s informací, že nastupuje na podobný post k německému výrobci aut a motocyklů BMW.

Co přinese budoucnost, na to si ale musíme ještě nějakou chvíli počkat.