Sergio Marchionne už několikrát avizoval, že je na cestě na zasloužený odpočinek, ale kdy k tomu mělo dojít, to věděl nejspíš jen on. Hledání jeho nástupce bylo v plném proudu už nějakou dobu, ovšem poté, co se výrazně zhoršil jeho zdravotní stav, a to po operaci kterou v uplynulých dnech prodělal, muselo představenstvo na jeho místo s okamžitou platností povolat nástupce.

Tím se stal Mike Manley.

Manley není v automobilovém průmyslu neznámá osoba. Od roku 2009 stál v čele JEEPu a právě společně s Marchionnem tuto americkou značku nastartoval. Tento čtyřiapadesátiletý manažer se narodil ve Velké Británii. Vystudoval management a strojírenství a od počátku své profesní kariéry se pohyboval ve světě automobilů. Nejprve zastával různé funkce u britských dealerů značek Renault a Vauxhall, v roce 2000 se stal ředitelem britské centrály Daimler-Chrysler pro rozvoj. Následně získal do své kompetence zodpovědnost za mezinárodní aktivity Chrysleru mimo Severní Ameriku a posledních osm let měl na starosti značku Jeep. Její prodeje dokázal za tu dobu nyvýšit čtyřikkrát. Vloni už Jeep dosáhl na 1,4 milionů kusů a své modely vyrábí místo v původních čtyřech, v celkem 10 továrnách.

Znalci prostředí v koncernu FCA se shodují, že právě on je tou vhodnou osobností, která může pokračovat v nastoleném trendu.

Srovnání schopností řidičů a adaptivního tempomatu v zácpě
Smutné zjištění Fordu: Adaptivní tempomat řídí v zácpě lépe než člověk.

Marchionne stál v čele FIATu od roku 2004 a pod jed jeho taktovkou se italská automobilka stala jednou z největších na světě. Byl to právě Marchionne, který v roce 2009 nečekaně koupil Chrysler a zároveň ustanovil Ferrari jako samostatnou společnost, které také předsedal.

Z toho důvodu musel být jmenován nový CEO také v Maranellu, kde sídlí značka Ferrari. Tím se stal Louis Camilleri, zatímco John Elkann, vnuk Gianni Agnelliho se stal předsedou správní rady.