Právě kvůli přehřívání vznikla hromadná žaloba, kterou předkládá právnická společnost za majitele nejvýkonnějších Corvette z let 2015 až 2017. Vůz je podle ní nebezpečný a rozhodně neplní všechny vlastnosti, které jeho výrobce, koncern General Motors, inzeroval.

Právě v přehřívání tkví celý problém. Jakmile motor dosáhne určité teploty, přepne se do nouzového režimu s drasticky sníženým výkonem. Podle žaloby se tak děje již po 15 minutách traťového ježdění, což skutečně není mnoho.

Havarovaná Audi R8 na Nürburgringu.
Kolik stojí havárie na Nürburgringu? Z některých částek se posadíte na zadek

Situace, kdy vozu najednou opadne výkon, je navíc nebezpečná pro řidiče a všechny okolo. Nikdo totiž při traťových radovánkách nečeká, že rychlá Corvette z ničeho nic zpomalí.

Pád do nouzového režimu se navíc nemusí stávat nutně pouze na trati. Známy jsou případy, kdy se Z06 „dostatečně" přehřeje i při svižné jízdě na silnici, což je opět velmi nebezpečné.

Kromě pádů do nouzového režimu navíc přehřívání samozřejmě ničí motor. Jeho komponenty se teplem deformují a časem vyžadují velmi drahé opravy.

Porsche 911 GT2 RS.
Porsche nečekaně ukázalo novou 911 GT2 RS. Model se objeví ve videohře

Problém s přehříváním, jež zásadním způsobem limituje fungování Corvette Z06, se týká přibližně 30 000 vozů, jejichž majitele právnická kancelář shromažďuje. Od General Motors bude pro vlastníky, kteří si v dobré víře koupili špičkové auto na trať, aby následně odhalili jeho problémy, vyžadovat adekvátní odškodnění.