Bugatti Chiron přišlo o rychlostní rekord. Pokořil ho starý Koenigsegg

Zdá se, že se v poslední době rodí zcela nový způsob, jakým porovnávat dynamiku hypersportů. Zapomeňte na maximálku a na časy okolo Nürburgringu. Nejrychlejší auta světa teď měříme podle disciplíny 0-400-0.

5.10.2017 Jan Zajíc
Koenigsegg Agera RS při sprintu 0-400-0.
Zdroj: Koenigsegg

Je to zhruba měsíc, co si prvenství v této vrcholové disciplíně utržilo Bugatti. Nový Chiron o výkonu 1500 koní zvládnul akcelerovat z nuly na čtyři sta kilometrů v hodině a opět zabrzdit na nulu za 41,96 sekund. Výkon sice naprosto ohromující, ale nestačil na schopnosti malosériovek ze Švédska.

Koenigsegg je svými kreacemi na poli extrémně rychlých aut znám velmi dobře. Jeho možná nejšílenějším produktem je Agera RS vybavená paketem One:1. Jedná se tedy o starší model hypersportu z roku 2015, ovšem s motorem a aerodynamickými částmi z výkonnějšího modelu One:1. Jak už název napovídá, tohle hyperauto má stejně koní výkonu, jako kilogramů hmotnosti.

Konkrétně se jedná o jeden megawatt výkonu (1360 koní) a 1360 kilogramů. Není divu, že se rozjede až na 440 km/h.

Na bývalém druhoválečném letišti v Dánsku zrychloval vůz z 0 na 400 km/h za 26,88 sekund (potřeboval na to 1958 metrů) a následně brzdil zpátky do zastavení za 9,56 sekund (na 483 metrech).

Výsledkem je rekordní čas 36,44 sekundy, kterým Koenigsegg porazil Bugatti o 5,5 sekundy.

Srdcařům ze Švédska nezbývá než pogratulovat a teď už vyvstává otázka, kdo se o prestižní rekord pokusí jako další. Jak bylo řečeno již v úvodu, máme před sebou nový a docela zajímavý způsob, kterak porovnávat nejrychlejší auta planety.

Jenže na druhou stranu - mnoho aut, která se rozjedou na 400 km/h, není…

5.10.2017 Jan Zajíc
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×