Obě auta jsou vybavena shodným motorem, a sice přeplňovaným osmiválcem o objemu 6,2 litru, jehož výkon činí ohromných 717 koní (527 kW). Nejvyšší točivý moment je u kupé Challenger 881 Nm a u SUV Grand Cherokee 875 Nm.

A kdo závod na rovině vyhrál? Z logiky věci by se mohlo zdát jednoznačné, že lehčí Challenger velkému SUV (které váží přes 2,4 tuny) ujel, jenže to se přesně nestalo. Vzhledem k šíleným výkonům tady víc než co jiného vstupuje do hry trakce a té má Grand Cherokee Trackhawk díky pohonu všech kol prostě o dost víc. Jeepu ostatně akcelerace z nuly na 100 km/h trvá pouhé 3,5 sekundy, stejně jako Hellcatu.

Dodge Challenger SRT Hellcat Wideboty ve vánoční úpravě.
VIDEO: Tohle je prý nejrychlejší vánoční stromek na světě

Zatímco Challenger se se zadním náhonem rozjel o hodně pomaleji, jak kontrola trakce krotila ohromnou sílu hrnoucí se na zadní pneumatiky, Jeep využil pomoci od přední nápravy a prakticky od startu byl před Challengerem o celou délku auta. Kdyby se však počet poháněných kol u obou aut vyrovnal, mohlo být vše úplně jinak.

Ani o Challengeru ovšem rozhodně nelze říci, že by nebyl dostatečně rychlý a fascinující je, že v rukou expertů od zmiňovaných Hennessey Performance může být ještě rychlejší. Tuneři z Texasu umí do auta nainstalovat svůj balíček HPE1000, který zvedne výkon na 1000 koní a točivý moment až na 1313 Nm.

Zdroj: Youtube