Při srovnání s rokem 2016 představuje 54 144 nových aut nárůst o 2,3 %. V předešlých letech sice rostl trh ještě rychleji, ale podle slov dovozce byl vrchol v prodejnosti automobilů v Česku již dosažen, takže přestože se s růstem počítá i do roku 2018, bude se jednat o velmi mírný vývoj.

Zajímavější je však v tuto chvíli přesun k větším a tedy i dražším vozidlům. Dramatickým způsobem roste popularita segmentu SUV, který byl v uplynulém roce poprvé celkově nejúspěšnějším segmentem vůbec. I proto se obrat Porsche ČR vyšplhal na finální sumu 29,5 miliardy korun, což znamená nárůst o 3,2 %. V řeči čísel to tedy značí, že se prodávala dražší auta než v roce 2016.

Koncept Škoda Vision E.
Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Navzdory příklonu k větším autům snižuje se postupně obliba naftových motorů. Zastoupení dieselů mezi novými vozy pomalu klesá, zatímco nové přeplňované benzínové agregáty stejnou měrou stoupají. Ke slovu se pomalu dostávají také elektrifikovaná vozidla s hybridním, plug-in hybridním nebo plně elektrickým pohonným ústrojím, ovšem jejich zastoupení na trhu se zatím ještě stále drží při zemi.

Do budoucnosti se ovšem u koncernu Volkswagen s elektrifikací počítá ve velkém. Už v roce 2018 je cílem prodat 400 elektromobilů e-Golf a tady veškerá snaha teprve začíná. Podle strategie 2025 chce koncern prodávat 3 miliony čistě elektrických vozů ročně, a k tomu samozřejmě vysoký podíl hybridů a plug-in hybridů.

Koncept Volkswagen I.D. Crozz II.
Elektrická SUV od Volkswagenu dostanou pohon zadních kol. Dorazí v roce 2020

Dohromady má koncern ve zmiňovaném roce nabízet přes 80 elektrifikovaných modelů. Konkrétně se hovoří třeba o Audi e-tron a třech zcela nových modelech řady Volkswagen I.D.

Na druhou stranu ani příznivci aut klasického střihu, a zejména potom sporťáků, nemusí zoufat. Již velmi brzy se totiž od Seatu odtrhne samostatná značka Cupra, pod kterou se začnou prodávat sportovní modely. Jaké to ale budou, to zatím ještě nevíme.