Velké SUV od korejské automobilky Hyundai se stalo vůbec prvním vozem FCEV, které se těmto náročným nárazovým testům podrobilo. Hodnocení 94 % v oblasti ochrany posádky je v této kategorii doslova průlomovým, protože boří pochybnosti nad bezpečností vodíkových automobilů.

Podle zástupců Euro NCAP Nexo obstálo zejména asistenčními systémy, z nichž vyzdvihli především systém nouzového brždění v případě krizové situace, jenž odkáže promptně reagovat i na chodce a cyklisty.

Subaru XV budete milovat ve městě i v terénu

Pokud Nexo dáme do kontextu s ostatními letos testovanými vozy, s 94 % získaných bodů zaostává jen mírně za letošním „šampionem“ Volvem XC40.

Pět hvězdiček je tak nějak standardem mezi novými vozy, ovšem nikoliv pravidlem. Například MPV trojčata Peugeot Rifter, Citroën Berlingo a Opel Combo získala pouze čtyři, a to především kvůli tomu, že nenabízí tak vysokou ochranu okolním účastníkům provozu.

S novým postupem testování, který začíná zohledňovat také úroveň nabízených asistenčních systémů, lze očekávat, že 5 hvězdiček na nějakou dobu nebude automatickým standardem pro většinu nových automobilů.  

Hyundai Nexo si můžete prohlédnout v naší rozsáhlé galerii.