Hammond to schytal. Za nehodu si může sám, profíkovi by se to prý nestalo

Před týdnem svět obletěla zpráva o ošklivě vyhlížející nehodě slavného moderátora Richarda Hammonda. Hvězda motoristických pořadů Top Gear a The Grand Tour skončila v nemocnici, kde podstoupila operaci kolene. Nyní už je ale doma. Klid však nemá.

18.6.2017 Jan Zajíc
Před nehodou Richard Hammond ztratil nad autem kontrolu.
Zdroj: YouTube/Amazon

A nejde jen o to, že ho operované koleno - mimochodem, Hammond se pochlubil fotkou ukazující, jak jeho noha dopadla, najdete ji v příloze - jistě bolí a znemožňuje mu řadu činností - včetně řízení. Nově se do Hammonda pustilo několik lidí, kteří byli bouračce ve Švýcarsku osobně přítomni.

Pro připomenutí, k nehodě došlo při natáčení druhé série pořadu The Grand Tour ve švýcarských Alpách poblíž města St. Gallen během doprovodného programu závodu do vrchu u města Hemberg. Hammond přitom řídil elektrický hypersport Rimac Concept One o výkonu 1224 koní, před jednou zatáčkou ale nad vozem ztratil kontrolu, auto opustilo silnici a začalo hořet.

Moderátor naštěstí Rimac stihl včas opustit. I proto to odneslo "jen" koleno. Hammond si tedy "poležel" několik dní ve švýcarské nemocnici a podrobil se operaci, při níž mu bylo koleno "sešroubováno". Ve čtvrtek pak nemocnici opustil a vrátil se domů do Velké Británie.

Takže nakonec měl tenhle průšvih celkem dobrý konec. Přesto (nebo možná i proto) se ale řeší, jestli si Hammond za potíže nemůže sám, jestli jim "nešel naproti". Ano, řidičskou chybu může sice udělat každý, ale v britských médiích se objevily zprávy, že moderátor podcenil přípravu na svou jízdu. Švýcarský závodník Marcel Steiner, vítěz onoho závodu do vrchu, deníku The Sun řekl, že skutečnému profesionálovi by se taková věc nestala.

Podle něj opravdoví závodní jezdci před jízdou důkladně zkoumají trať. "Zato superhrdinové jako Hammond se na trati ukážou jen krátce před startem. A tím hodně riskují," prohlásil.

Pochybnosti o připravenosti anglického moderátora pak má také ředitel švýcarské federace automobilového sportu Patrick Falk. "Běžný postup profesionálních závodníků je, že si den před závodem na kole projedou trať a studují všechny možné nástrahy. Pochybujeme, že Hammond měl na něco podobného čas," myslí si.

I proto federace zahájí vyšetřování incidentu - nezajímá ji ale přímo samotná nehoda, zaměřit se chce na organizaci závodu a zjistit, jestli pořadatelé nepochybili.

Že se tak stalo, míní švýcarský novinář Peter Wyss, který o motorsportu píše už 40 let. "Lidi, kteří stejně jako já den a půl sledovali, co se na trati mezi tréninky a závody děje, nepřekvapilo, že došlo k téměř katastrofické nehodě. Mimo soutěžní jízdy se totiž do kopce pouštěli řidiči bez helmy a příliš vysokou rychlostí," popsal Wyss. Podle něj měl Hammond jen štěstí, že nedopadl hůř. A organizátoři by měli být přísnější a některé věci prostě nepovolit.

Organizátor závodu do vrchu Christian Smid se ale brání, moderátor prý byl připraven. "Hammondova účast se chystala několik týdnů před akcí," prohlásil.

18.6.2017 Jan Zajíc
Tisíce aut na internetu