Ford nabízí „hydraulickou“ ručku do Focusu RS. K čemu? A jak funguje?

Nový Focus RS s driftovacím módem je auto vyloženě na "dělání blbostí". Ford se jeho praštěnou náturu rozhodl ještě zdůraznit novým příslušenstvím, které ve světě továrních úprav prakticky nemá obdoby. Na trh se dostává „driftovací klacek“, tedy Drift Stick.

Ford Performance Drift Stick.
Zdroj: Ford Performance

U americké divize Ford Performance stojí tato hračka 999 dolarů (22 tisíc korun) a na prodej je zatím pouze za velkou louží. Není však pochyb, že by se po připočtení poštovného, cla a DPH dal Drift Stick dostat i k nám. Zájem by o něj v Evropě rozhodně byl.

Za svoje peníze dostanete kompletní sadu s hliníkovou frézovanou pákou, veškerou montáží a také s nezbytným kalibračním nástrojem v podobě USB klíče. Ten "oblbne" řídící jednotku, aby nepanikařila, když se zadní kola Focusu za jízdy náhle zastaví.

Zajímavá je nicméně funkce samotná. Přestože páka vypadá jako opravdické hydraulické ruční brzdy, používané driftery, jedná se ve skutečnosti o elektricko-hydraulické zařízení. Pohybem páky dáte totiž přes mikrospínač povel jednotce ABS, aby skrze čerpadlo pustila 180 barů tlaku pouze do zadních brzd.

Výsledkem je okamžité zablokování zadních kol a efektní nájezd do zatáčky, následovaný výjezdem s vlající zádí. Jakmile totiž brzdu opět pustíte a sešlápnete plyn, pošle chytrý pohon všech kol v driftovacím módu maximum točivého momentu na zadní nápravu a umožní Focusu elegantně klouzat bokem. Jak by to asi mohlo vypadat, předvádí na videu z testování tovární jezdec Ken Block.

Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×