Felicia Fun je poslední "praštěná" Škoda. Proč tahle žlutá věc vlastně vznikla?

Kdybyste na konci 80. let minulého století, tedy ještě za „totáče“, prohlásili, že Škoda bude za několik let vyrábět žlutý pick-up pro volný čas, který bude vypadat jako ideální auto pro surfaře Steva z Kalifornie, nejspíše by vás zavřeli do blázince. Úplně neprávem, nutno podotknout.

Škoda Felicia Fun.
Zdroj: Škoda

Co se mohlo zdát jako šílený nápad, dostalo na začátku 90. let jasné obrysy reality. Škoda Felicia Fun je dodnes jedno z nejpraštěnějších aut, jaké česká značka kdy vyrobila a nabídla zákazníkům.

Po boku klasického hatchbacku, kombi a užitkového pick-upu vypadala „fanka“ spíše jako koncept, a právě díky tomu si ji mnoho lidí oblíbilo. Něco podobného totiž nebylo na našich silnicích k vidění – a zvlášť s logem mladoboleslavské značky.

Nechybělo ale málo a výrazný pick-up zvláštní konstrukce se ani na českých silnicích neobjevil. Škoda totiž zprvu neplánovala Felicii Fun prodávat na českém trhu, protože její potrhlé zaměření se tehdy zcela vymykalo směřování mladoboleslavské automobilky.

Původní myšlenka zábavné Felicie pro volný čas měla fungovat hlavně jako nástroj k propagaci značky na trzích jižní Evropy – v Itálii, Řecku, Španělsku, Portugalsku, jednoduše tam, kde je často slunečno a k moři to není daleko.

Jak už samozřejmě víme, tento plán škodovka naštěstí nedodržela a nakonec se vedení v Mladé Boleslavi rozhodlo, že porevoluční uvolněná doba devadesátek vlastně nahrává uvedení modelu pro volný čas i v Česku. Felicia Fun se tak začala prodávat rovněž u nás. A ochuzeny nebyly ani další země, například Německo či Velká Británie.

Začalo se již u Favoritu

Nápad uvést pestrobarevný pick-up, který doslova vybízí k nahození surfového prkna na jeho korbu, se však objevil už mnohem dřív. V roce 1993 předvedla Škoda dvojici prototypů Favorit Fun (žluto-bílý a fialovo-zelený), přičemž jeden z nich se dokonce ukázal na autosalonu ve Frankfurtu. Jelikož zbrusu nový model Felicia přišel rok poté, tohle zábavné „fáčko“ můžeme chápat jako předzvěst sériově vyráběné Felicie Fun.

Favorit Fun měl zvýšený podvozek, dostal nástavce prahů a lemů blatníků, trubkový nárazník na přídi, ochranný rám na korbě, a stejně jak to později uvedla i Felicia Fun, už tenkrát se ukázalo i „simply clever“ řešení posuvné zadní stěny, díky níž jste z původně dvoumístného pick-upu udělali čtyřmístný.

Designéři se pak vyřádili jak na exteriéru, tak v interiéru. Auto zaplavily kontrastní barvy, čistě devadesátkové polepy karoserie a uvnitř jste našli modrou kůži na volantu, řadicí páce i madlu ruční brzdy, zatímco budíky měly žluté pozadí. Žlutobílý prototyp Favoritu Fun dostal na střechu přirozeně surfovací prkno, nechybělo střešní okno nebo dokonce lednička umístěná na ložné ploše.

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×