Stephan Winklemann, CEO automobilky Bugatti, pro americký motoristický magazín uvedl, že vidlicový šestnáctiválec Bugatti je "posledním svého druhu". Zároveň dodal, že motor v dohledné době rozhodně neskončí, nicméně nástupce Chiironu bude muset být kvůli splnění emisních norem elektrifikovaný.

Do té doby však jsou v plánu masivní úpravy, které by z tohoto motoru, tvořeného dvěma 4itrovými vidlicovými osmiválci, dostaly další koně navíc. Podle Winkelmanna zdaleka nebylo dosaženo maximálního výkonu, jakého je tento motor schopen.

Ferrari 330 Vignale Shooting Brake
Unikátní kombík Ferrari jde do aukce. Vznikl už před 50 lety

Stačí se podívat na počátky modelu Veyron, kdy výkon dosahoval 1001 koní. A dnes má Bugatti Chiron koní 1521…

Zda se motor W16 nastěhuje pod kapotu ještě jiného vozu, než je Chiron a jeho derivát Divo, Winklemann neprozradil, ovšem nedávno pořízené fotografie plachtou zakrytého vozu, jenž zcela určitě má v přední části „podkovu“ Bugatti a zároveň je příliš dlouhý na kupé, dokazují, že u Bugatti se děje něco velkého a navýšení výkonu motoru W16 dost možná přijde dřív, než si myslíme.

Doufejme jen, že půjde o něco podobného, jako byl koncept 16C Galibier…