Brzdy moderních hybridů a elektromobilů sice vydrží opravdu úžasně dlouho, ale protože se vlastně používají jen v minimální míře, je koroze často se vyskytujícím problémem. Continental proto představil konceptuální kolo New Wheel Concept s integrovanou brzdou, které by mělo problém "zahnívajících" kotoučů a třmenů vyřešit jednou provždy.

Hlavním dílem kola je středová „hvězdice“, která se standardním způsobem montuje na zavěšení. Přímo na ní se dále přišroubuje samostatný ráfek s pneumatikou a zezadu potom i hliníkový brzdový disk, do kterého se třmen zakusuje nikoliv zvenku, ale zevnitř.

Koncept Volkswagen I.D. Buzz.
Nový „busík“ opravdu bude. Volkswagen jej oficiálně potvrdil na rok 2022

Tento způsob montáže je zvolen kvůli větší třecí ploše. Větší plocha totiž znamená menší zahřívání a hliníkový brzdový kotouč proto může nahradit konvenční ocelový, který vydrží vyšší teploty. Krom toho se samozřejmě ještě počítá s celkově menšími nároky kladenými na brzdový systém elektrifikovaných vozidel. Většinu toho stále ubrzdí rekuperace, ovšem u hliníkového kotouče se samozřejmě neobjeví problém s korozí.

Vedle odolnosti vůči rzi uvádí Continental jako výhody také nižší hmotnost a dokonce i tišší chod. Hliníkový kotouč by měl navíc přežít celou životnost vozu a jediným dílem podléhajícím opotřebení se tak stanou destičky.

Celý projekt zní bezesporu zajímavě, bohužel však v tuto chvíli není ničím víc, než konceptem. Continental zatím neprováděl žádné testování v reálném světě a tak je možné úplně všechno. Buď se inovativního kola skutečně dočkáme za několik let, nebo se New Wheel Concept zkrátka smete ze stolu.

Zdroj: Youtube