Tajemné znaky automobilek. Za některými se skrývají zvláštní příběhy, podívejte

Logo automobilky je věc, kterou mnoho z nás snadno přehlédne. Někdy ale zase ne, třeba taková Alfa Romeo má logo poměrně nápadné a netradičně složité. Za symboly automobilek se přitom mnohdy ukrývají zajímavé příběhy i souvislosti.

Soška Spirit of Ecstasy na chladiči Rolls-Royce.
Soška Spirit of Ecstasy na chladiči Rolls-Royce.
Zdroj: Rolls-Royce

Občas se do loga automobilky promítne její zakladatel, někdy historie, někdy i země, ve které automobilka vznikla. Pojďme se podívat na několik známých i méně známých znaků automobilek či úpravců a vysvětlit si, co jejich podoba vlastně znamená.

Není to ale vždycky. Ostatně i proto v přehledu nenajdete loga všech automobilek - i když jsou třeba hodně známé a velké. S největší pravděpodobností se k nim totiž neváže žádná zajímavost, takže se vlastně jedná jen o umělecké ztvárnění názvu či prvního písmena značky.

Abarth

Logo Abarth.

Abarth se nejvíce proslavil závodními auty, či v poslední době rychlými verzemi automobilů Fiat. Škorpion ve znaku je zde kvůli znamení zvěrokruhu Scorpio (Štír), což je znamení zakladatele Carlo Abartha. Nad ním je italská vlajka a rudá je závodní barva Itálie.

Alfa Romeo

Logo Alfa Romeo.

Alfa Romeo získala svou vlajku ze dvou symbolů. Kříž vlevo je symbol města Milán, ve kterém byla automobilka Alfa (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) založena. Zmije s korunou požírající Maura, je potom prapor rodu Vicontiů, kteří v historii vládli Milánu.

Alpina

Logo Alpina.

Název automobilky Alpina vznikl podle první dílny značky v Alpách, kde se tehdy vyráběly psací stroje. Dvoubarevný štít sice vypadá jako by měl patřit nějakému rodu, ale při bližším pohledu lze zjistit, že je na něm dvojitý karburátor Weber a kliková hřídel.

Aston Martin

Logo Aston Martin.

Logo automobilky Aston Martin – která dostala svůj název podle závodu Aston Hill Climb a jména spoluzakladatele – reprezentuje svými křídly rychlost. Logo bylo zvoleno v roce 1972 a někdo tvrdí, že je inspirováno okřídleným „B“ značky Bentley.

Audi

Logo Audi.

Čtyři kruhy Audi reprezentují původ značky. Audi bylo spolu s automobilkou Horch, DKW a Wanderer součástí bývalého koncernu Auto Union. Každý z kruhů reprezentuje jednu značku a jejich protnutí dále symbolizuje jednotu. Stříbrná barva je potom barvou Německa v motorsportu.

Bentley

Logo Bentley.

Stejně jako několik dalších automobilek, začalo i Bentley výrobou v oblasti letectví, konkrétně výrobou motorů za první světové války. I proto zvolilo Bentley křídla, na kterých je zajímavý rozdílný počet per na jedné a druhé straně. Přesná podoba loga se během času měnila.

BMW

Logo BMW.

Logo Bayerische Motoren Werke, neboli BMW, se často milně interpretuje jako letecká vrtule, prorážející vzduch. Ve skutečnosti se jedná o vlajku Bavorska a černé okolí je odkazem na Rapp Motorenwerke, tedy na předchůdce BMW.

Bugatti

Logo Bugatti.

Na logu Bugatti je charakteristické stylizované „B“, které ovšem skrývá hned dvě písmena. Převrácené „E“ na levé straně a „B“ na straně pravé totiž symbolizují iniciály zakladatele Ettore Bugattiho. Šedesát teček po obvodu loga jsou podle všeho perly, symbolizující noblesu.

Cadillac

Logo Cadillac.

Poněkud komplikované logo americké automobilky vzniklo podle erbu zakladatele města Cadillac, francouzského badatele Antoina Laumeta de la Mothe Cadillac. Ten svůj erb stylizoval podle štítu svého starého souseda barona Lamothe-Bardigues.

PŘEDCHOZÍ
1/5
DALŠÍ
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×