Češi stále více chtějí japonská auta. Do Top 10 však zatím nepronikla

Zatím stále lepší výsledky než v prvních osmi měsících loňského roku zaznamenávají prodejci nových aut v České republice.

O auta je stále velký zájem
Zdroj: Archiv redakce

Češi už si letos do konce srpna zaregistrovali do provozu 193 252 nových osobních automobilů. Tento výsledek je o 4,3 procenta lepší než během prvních osmi měsíců loňského roku.

Výsledek ovšem pomohl hodně navýšit právě srpen, v němž si obchodníci takzvaně "sami na sebe" registrovali automobily, které už kvůli novým emisním předpisům nebudou moci v září prodávat. V důsledku toho se prodeje v srpnu, v porovnání se stejným loňským měsícem, zvýšily skoro o třetinu. 

Zahloubali jsme se do statistik, které vypracovává Svaz dovozců automobilů a našli tam následující hlavní odlišnosti proti stavu platícímu po dvou třetinách loňského roku:

1) Boom SUV neustává.

Zatímco vloni dosáhl podíl SUV a terénních aut na celkovém trhu s novými auty 24 procent, letos už je to skoro 30. V první desítce nejprodávanějších typů byly vloni jen tři auta tohoto typu (Škodovky Yeti a Kodiaq) a Dacia Duster, letos už jsou čtyři. Model Yeti samozřejmě vystřídal nový Karoq, Duster zůstal a do desítky se dostal i Volkswagen Tiguan. Také na 11. pozici je auto z této kategorie - Nissan Qashqai.

2) Nafta netáhne

Ještě před rokem měla dieselová auta na celkovém prodeji podíl skoro 40 procent. Letos to už je jen 30 a v samotném srpnu dokonce pouze 25. Spíše zajímavostí je více než dvojnásobný počet zaregistrovaných elektromobilů. Stále však jejich podíl činí jen něco málo přes 0,2 procenta.

3) Čísla prémiových značek klesají

Počet zájemců o auta nabízených prémiovými německými automobilkami Audi, BMW a Mercedes-Benz již přestal narůstat. Mercedes-Benz a BMW zaznamenaly v porovnání s loňskými statistikami pokles přibližně o osmnáct procent. Audi je na tom ještě hůře - ztrácí 28 procent.

4) Stoupá zájem o japonská auta

Hlavním hráčům na trhu, což jsou samozřejmě hlavně Škoda, Volkswagen a Hyundai, se sice i letos daří zvyšovat své prodeje, ale daleko větším tempem rostou letos všechny značky z Japonska. Mají v porovnání s loňskými údaji o desítky procent lepší statistiky. Největší nárůst zaznamenalo Suzuki (43,5 procenta), následuje Subaru s 38 procenty, Toyota s 22, Nissan s 19 a Mitsubishi společně s Hondou s 11. Podobným tempem jako oni roste letos zatím jen Citroën (+34 procent). Lidem se, zdá se, zamlouvají, také auta z Koreje. Hyundai má sice výsledky lepší "jen" o 5 procent, KIA však o 26 procent.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×