Brousí si Mercedes-AMG zuby na absolutní rekord v Zeleném pekle?

Hypersportovní Mercedes-AMG Project ONE k tomu má podle šéfa divize předpoklady.

25.9.2018 Jiří Švamberk
Zdroj: Mercedes-AMG

Nejrychlejší čas na Nordschleife. To je poslední roky Svatý grál všech výrobců sportovních automobilů a důvody jsou zřejmé – skvělé PR vždy šlo ruku v ruce se skvělými prodeji. A pakliže nejde o snahu zviditelnit konkrétní model, jde o fantastický marketingový nástroj, který usnadňuje nelítostný boj s konkurencí.

S železnou pravidelností přinášíme informace, kdo že to zase pokořil rekord na legendární Severní smyčce a v jaké kategorii. Automobilky neustále přicházejí s novými způsoby, jak nárokovat rekord na nejtěžším okruhu světa. V některých případech to zavání spíše recesí, jako třeba v případě škodovky, která oznámila, že drží rekord mezi 7místnými SUV a rázem bylo o předpremiéru Kodiaqu RS postaráno, protože všechna média po této informaci s chutí ihned skočila.

Aktuálním králem mezi sériovými vozy je Lamborghini Aventador LP 770-4 Superveloce Jota, které před několika málo týdny z pomyslného trůnu sesadilo dvakrát přeplňované Porsche GT2 RS. Závodním speciálům vévodí Porsche 919 Hybrid Evo.

A teď k jádru pudla. Mercedes-AMG momentálně dokončuje finální testy sériové verze hypersportovního vozu Project One, o němž šéf divize AMG Tobias Moers utrousil, že na absolutní čas Porsche 919 Hybrid Evo na „Ringu“ dispozice má. Vzápětí se svá slova pokusil zmírnit dodatkem „s největší pravděpodobností“ a že by bylo zapotřebí „upravit aerodynamiku a automobil také odlehčit“, nicméně už jen odvaha vypustit něco tak velkého mezi novináře hladovějící po nějaké senzaci jasně dokazuje, že Project One bude velká věc. Hodně velká věc. Protože abychom vás uvedli do kontextu čísel, aby Project One byl nejrychlejším vozem Severní smyčky, musel by být rychlejší než SVJ o 1 minutu a 25,02 sekundy!

Jestli Mercedes-AMG ostré kolo s vozem Project-One skutečně absolvuje, není jisté, každopádně by to byla velká bomba, a to i v případě, že by se dokázalo dostat pod 6 minut. Na další informace si budeme muset počkat až na příští rok, kdy začnou dodávky prvních z 275 kusů.

25.9.2018 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×