Následky aféry Dieselgate nedoznívají, spíše automobilových světem rezonují, jako kremelské zvony v době největší slávy. Jednotlivé automobilky postupně oznamují ukončení, případně výrazně omezení produkce vznětových motorů. Posledním takovým je Renault, který vyrábí špičkové vznětové pohonné jednotky.

Stále se však najdou automobilky, které o ukončení výroby vznětových jednotek vůbec neuvažují. Jako například BMW.

Podle nejnovějších informací z pařížského autosalonu mnichovský výrobce usilovně pracuje na nových generacích. Šéf vývoje Klaus Froehlich dokonce věří, že vznětové motory mohou bez problému koexistovat vedle zážehových a hybridních. Podle jeho slov mají vznětové motory BMW nejnižší emise a konstruktéři stále nacházejí způsoby, jak emise ještě snižovat.

Na prodej je prototyp Porsche 911 Carrera RS 2,7

Současně Froehlich uvedl, že problematičtější situace je s vysoce výkonnými variantami. BMW je známé tím, že je jako jedna z mála automobilek schopna nabídnout výkony vznětových motorů, které odpovídají špičkovým zážehovým variantám. Příkladem za všechny budiž čtyřikrát přeplňovaný vznětový řadový šestiválec, který pracuje pod kapotou například BMW M550d xDrive. Tento motor patří k nejvýkonnějším vznětovým motorům všech dob, nicméně Froehlich neskrývá, že tento typ motorů bude velmi náročné přizpůsobit současným a budoucím emisním limitům, protože trh není tak široký a vývoj by se nejspíš nezaplatil.

Z jeho slov tedy lze vyvozovat poměrně jasné závěry. Klasické vznětové motory ano, ale nikoliv v různých konfigurací, pokud jde o způsob přeplňování. Tímto způsobem lze výrazně snížit náklady, které následně investovat do dalšího snižování emisí.