Proč nový Aston Martin Vantage nemá pro značku tradiční mřížku chladiče?

Nový Aston Martin Vantage se vcelku zásadně vzdálil od elegantního designu svého předchůdce a do modelové řady nyní přinesl více „agrese". Jenže co se týče kontroverzní „tlamy“ a malinkých světel na přídi, automobilka prý měla k této změně ve vzhledu dobrý důvod.

Aston Martin Vantage.
Zdroj: Aston Martin

Nejde si nevšimnout, že na rozdíl od většího a mnohem tradičněji vypadajícího kupé DB11 se nový Vantage rozhodl jít po stránce designu spíše cestou ostrého a striktně okruhového speciálu Vulcan. Malinká světla a veliká mřížka chladiče v nárazníku prostě zdůrazňují, že nový Vantage je vice než kdy dříve agresivním sporťákem.

A přestože z jízdního hlediska sbírá nové kupé od novinářů velmi pozitivní hodnocení, právě nová maska vozu mezi odbornou veřejností i fanoušky značky vzbuzuje vlnu diskuzí. Jednoduše už nedisponuje takovou elegancí, vkusnými liniemi a klasicky tvarovaným čumákem, jako u dřívějších Aston Martinů, kdežto někteří novu masku i tvar světel považují čistě za odfláknutou práci designérů.

Nehledě na to, že krása je subjektivním pocitem a každý máme jiné preference, co je pěkné a co zase ne, Aston Martin nyní prozradil, že vzhled přídě není jen prostým výmyslem šéfdesignéra Marka Reichmana. Přední maska byla totiž navrhována s ohledem na snižování hmotnosti.

O přístupu k navrhování vozu se Reichman zmínil při testování magazínem The Drive. „Světla jsou neskutečně malá, protože jsme měli pod karoserií omezený prostor k jejich umístění. A co se týče absence klasické masky chladiče, neviděli jsme důvod, proč nechávat 15 až 20 kg zátěže na přídi vozu, což by negativně ovlivnilo vyvážené řízení vozu,“ dodal Reichman.

Design nového Vantage se tedy raději poddal funkčnosti a jízdním vlastnostem namísto prvoplánové kráse a eleganci. Jak by samozřejmě vypadalo nové kupé, kdyby designéři a inženýři nebyli tolik svázáni normami a funkčností, jsme ostatně mohli vidět v podobě speciálního modelu DB10, který byl vytvořen pro bondovku Spectre.

Již dříve jsme přitom psali, že DB10 bylo v roce 2014 možná trocha nečekaně inspirováno právě vyvíjeným Vantagem, ačkoliv si mnozí mysleli, že tato designová inspirace proběhla opačným způsobem. Více se dočtete níže.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×