Galerie: Škoda 1203

Škoda 1203. Škoda 1203 v provedení pohřebního vozu. Škoda 1203. Našli jsme i jednu osobní dodávku Škoda 1203 Jeden z prototypů ještě z padesátých let. Nakonec se ale vyráběl vůz s hranatější karoserií. Ta měla délku 452 centimetrů. Na výšku měřila 190 centimetrů. Jednalo se o vůz s klasickou koncepcí pohonu – tedy s motorem vpředu a poháněnými zadními koly. Výroba oficiálně začala 5. června 1968. Na oficiálních prospektech se nový vůz prezentoval i ve společnosti letadel. Hodně vozů se do dnešních dnů dochovalo ve venkovských hasičských zbrojnicích. Interiér je skutečně prostinký. Palubní deska byla identická s tou ze Škody 1000. Motor byl umístěný mezi předními sedadly pod odklopitelným krytem. Původně měl zdvihový objem válců 1221 cm3 a výkon 49 koní. V prvních letech výroby se používaly tyto vystouplé kliky. Tyto vozy lze poznat rovněž podle hliníkových lamel v masce chladiče a loga uprostřed přídě. Pro názornost: Původní a modernizované provedení. Nakonec v období trnavské výrobní éry logo Škody zcela zmizelo. Škoda 1203 se vyráběla v řadě provedení. Například jako valník. Pak také jako pohřební automobil. Ten mohl mít redukovanou jedničku pro srovnání rychlosti jízdy s účastníky pohřebního průvodu a také třetí sedadlo v části určené pro rakve. Nejvíce lidí má v paměti Škodu 1203 v sanitním provedení. Dnešní sanitky jsou mnohem lépe vybavené. Škoda 1203. Škoda 1203. Škoda 1203. Škoda 1203. Škoda 1203. Škoda 1203. Varianta kemp je poměrně vzácná. Původně se dělala ve Vrchlabí pro potřeby rekreací odborářů. I u ní zůstalo dvoudílné zadní víko, jehož horní část se otevírala vzhůru a dolní sklápěla. Vnitřní vybavení bylo vyrobeno na míru. Později se tento automobil vyráběl i na Slovensku. Měl i výklopný díl střechy. Prvenství mezi obytnými vozy československé výroby patřilo automobilu TAZ z Trnavy. V polovině 70. let Slováci přestavěli Škodu 1203 z roku 1968. Vývoje tohoto vozu trval ostudných dvanáct roků. Pod typovým označením Š 1203 CAMP nevzniklo ani sto kusů. Na konci tisíciletí proběhl poslední pokus o modernizaci letitého automobilu. Velké plastové nárazníky mu ale na kráse moc nepřidaly. To je i případ verze, kterou nabízela firma Ocelot ze Žacléře. Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela. Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela. Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.