Galerie: Silnice první třídy v Česku

Silnice číslo 44 přes Červenohorské sedlo se nedávno dočkala opravy, přesto patří s průměrnou rychlostí 52 kilometrů za hodinu kvůli horskému terénu k těm pomalejším Přemostění Velemyšlevsi na silnici I/27 z Žatecka do Mostu zařadilo tento úsek první třídy mezi ty rychlejší Nejpomalejší silnice první třídy v Česku: v úseku I/14 mezi Trutnovem a Náchodem pojedete sotva čtyřicítkou. A zablokování jízdního profilu je zde běžné Značná část silnic první třídy je chronicky přetížena kvůli chybějícím dálnicím. Na snímku je ucpaný průtah Náchodem, který měla už dávno nahradit D11. Mapa průměrných rychlostí na všech silnicích 1. třídy v Česku Nejrychlejší dvouproudá silnice v Česku spojuje dálnici D5 s Chebskem průměrnou rychlostí téměř 80 kilometrů za hodinu. V pozadí lávka pro pěší. Snímek z roku 2007 před dokončením nově vznikajícího průtahu. Díky modernizaci silnice I/34 mezi Pelhřimovem a Jindřichovým Hradce by se zde mělo jezdit rychleji než kilometr za minutu. Celorepublikový průměr na jedničkách je jen 57 kilometrů v hodině Řadu silnic první třídy trápí kromě nedostatečné šířky také stav vozovky. Na snímku jsou hluboké koleje vyjeté na silnici I/17 z Chrudimi do Hrochova Týnce Takhle by měly vypadat všechny silnice první třídy. Teoreticky. V praxi jich polovina z nich nesplňuje ani ty minimální technické parametry. Na snímku je silnice číslo 35 mezi Libercem a státní hranicí, která získala ocenění Stavba roku