Galerie: roadstery final

Alfa Romeo Spider II byla dlouhou dobu až neuvěřitelně opomíjené auto. Dost možná byl na vině fakt, že vůbec poprvé šlo předokolku. A to se mezi sportovními nadšenci neodpouští. Přitom ještě dnes, po 23 letech, fascinuje svým vzhledem. Zcela určitě hledejte 3litr od roku 2001. Byl sice těžší na přední nápravě, než čtyřválcové verze, ovšem tohle auto je stejně spíš o tom, jak vypadá. A jak zní. Navíc také velký třílitr je velebený za ultrarychlé řízení, takže si jízdu užijete. Mnoho skončilo na nešetrném zacházení, snahou o tuning či podlehlo korozi. Na serveru TipCars.com momentálně není na prodej jediný 3litr. V zahraničí se nejlevnější pohybují od 3,5k eur do 4 tisíc. Běžná cena je ale kolem 6,5k. Audi TT rozhodně nepatří mezi ryze sportovní vozy, ovšem jeho design je tak nadčasový, že když ho představili v podobě konceptu, lidé si jeho výrobu doslova vydupali. Ještě dnes vypadá skvěle, obzvláště jako Roadster. Stejně jako u Alfy se vyplatí nejvýkonnější verze 3,2 V6 quattro. Nebylo jich vyroben moc, takže na rozdíl od kupé jich nebudete potkávat mnoho.  Pro budoucí zhodnocení je nutná manuální převodovka, kterých bylo méně, než automatů. Problém je, že manuály jsou tak vzácné, že je téměř nelze sehnat. Když už se nějaký objeví, cena velmi často atakuje 15 tisíc eur. Na druhou strnu to je ideální stav, takové auto s cenou dolů opravdu nepůjde. Honda S2000 je dnes už legenda. Dvoulitrový motor dlouhou dobu vedl tabulkám litrového výkonu, než museli zakročit motoráři z Porsche a Ferrari. Honda S2000 ročně nabírá řádově na ceně, a to proto, že jich je rok co rok méně. Pro co největší budoucí zúročení je nutné hledat 100% sériový kousek, který prokazatelně nebyl bouraný a ani jinak poškozený. Lidí, co hledají tento typ automobilů, dávají vždy přednost kvalitě před cenou. Můžete si tedy být jistí, že auto, které stojí 9900 eur a na první pohled vypadá skvěle, bude past. V ČR je momentálně na prodej jediná za cenu téměř 500 tisíc Kč, což je ale cena průměrných kousků v zahraničí. A tady člověk musí být 2x opatrný. Jaguar XKR Convertible, neboli také malý „aston“. Tohle auto je u nás takřka ignorované, přitom jde o auto, které když je dobře opečovávané, nabízí hodně muziky za málo peněz. Sportovní dvakrát není, na to je příliš komfortní. Ale ten motor… 4litrový kompresor má nádherný zvuk a zátah. Je však citlivý na údržbu, nicméně ceny náhradních dílů vás nezruinují. Ceny se pohybují od 400 tisíc nahoru. Raketově. Jaguar XK je momentálně tím automobilem, jehož cena padá jak kámen ke dnu. Ovšem tento trend nebude trvat věčně, nehledě na to, že „R“ provedení budou vždy ceněná více. Mazda MX-5 je vstupenkou do světa roadsterů. Zejména pak její třetí generace pro faceliftu. Dnes se dají pořídit už za 150 tisíc korun, ovšem to jsou auta, která mají to nejlepší za sebou. Do budoucna má největší perspektivu dvoulitr se šestistupňovou man Dávejte pozor, ať je to facelift, který měl jiný, výrazně lepší podvozek. Tyto kusy jsou momentálně nejhledanější a také nejcennější. Na skládací hard top je dobré se vykašlat, je těžký a zbytečně složitý. Třebaže Mazdy jsou extrémně spolehlivá auta. Velkou pozornost ale věnujte výměně oleje, na kterou byly motory MZR velmi háklivé. Zde je servisní knížka absolutní povinností. Případně doložené faktury o výměně oleje. MX-5 NC bude nějakou dobu klesat, zejména s příchodem ND. Je ideální volbou. Mercedes SLK 55 AMG není autem pro každého a je extrémně náchylné na údržbu. Ale máme za to, že doba, kdy někdo sériově nacpal 5,4 V8 pod kapotou něčeho tak malého, je dávno pryč, takže jednou půjde o velmi ceněný automobil. Byť s automatem. Navíc, kde jinde se vám poštěstí sehnat 360 koní s cenovkou pod půl milionu? A jelikož je to AMG, pokud se budete dobře starat, velký pokles ceny čekat nelze. Protože veškerá levná AMG jsou obrovskou kasičkou. Kdo chce opice, musí mít na banány. Velkým problémem byly neodborné servisy a špatně provedené opravy, protože tohle opravdu není obyčejný Mercedes. Servisů, kde ví, co dělají, je minimum, a mějte na paměti, že v případě AMG nemusí být výhrou ani autorizovaný servis. Porsche Boxster je autem, které postavilo legendární značku zpět na nohy. První generaci trochu škodí, že je podobná generaci 911 966, ale to v konečném důsledku nic neznamená. Je to totiž Porsche, které si můžete dovolit. Spolehlivost je příkladná, stejně jako u všech Porsche, záleží jen na přístupu předchozích majitelů. Zanedbané auto se zle nemusí vyplatit. Z hlediska budoucího růstu jsou na tom nejlépe 3,2litrové verze S s manuálem. Automat rovnou pusťte z hlavy. Na serveru TipCars.com jsme našli jednu verzi S za 400 tisíc korun, v Německu začínají od 8 tisíc, slušnější kousky od 10 tisíc eur. Přestože vozy Porsche jsou známé svou neprůstřelností, špatné kusy vás lehce přivedenou na mizinu. Druhá generace Toyoty MR-2 je s oblibou přezdívaná jako malé ferrari, protože z dálky tak skutečně vypadá. Mezi milovníky sportovní jízdy je nejcennější verze Targa. Bohužel vzhledem k věku není snadné sehnat „nenapadené“ auto. Stejně jako Honda CRX je také druhá generace MR-2 často upravovaná nebo vylepšovaná. Což ale nahrává všem, kteří mají doma originální kus. A pokud se vám povede sehnat zachovalý, neupravený kus s přeplňovaným dvoulitrem, máte vyhráno. Takové kusy ale u nás nenajdete, a pokud ano, majitelé je neprodají. V Německu se přeplňované originální kusy dlouhodobě pohybují 500 tisíci Kč. Pokud se smíříte se základním 2litrm, ceny opravu pěkných kusů jsou do 100 tisíc. Musíte však za hranice.