Galerie: Pět ojetin, které jsou lepší, než byste čekali

1. Alfa Romeo 159 2.4 JTDm (2005-2010): Jen při pomyšlení na Alfu Romeo vstávají mnohým řidičům vlasy na hlavě. Pověst Alf z doby okolo 159 skutečně není valná, ale budete-li vybírat opatrně, můžete se dočkat velmi dobrého vozu. Tím je 159 vybavená naftovým motorem z rodiny JTDm. Na rozdíl od benzínových agregátů je tato motorizace spolehlivým společníkem, který s dobrou údržbou najezdí stovky tisíc kilometrů a navíc nabídne slušnou dynamiku a kultivovanost. 2. Citroën C5 (2007-dosud): Sedan či kombi je poslední z řady elegantních Citroënů, vybavených velmi pohodlnými podvozky. Na našich silnicích jej často nezahlédnete, ale právě díky jisté „neprobádanosti" se naskýtá šance koupit vůz za rozumnou cenu. C5 uhrane svou posádku hlavně plavným a komfortním hydropneumatickým podvozkem. Ten sice vyžaduje pravidelnou údržbu, ale dlouhodobě je spolehlivý. Pod kapotu je nejlepší zvolit spolehlivý diesel 2,0 HDI. 3. Fiat 500 (2010-dosud): Malé retro vozítko si sice v prvních letech nevybudovalo valnou pověst, ale k razantnímu zlepšení došlo v roce 2010, kdy bylo inovováno nastavení podvozku. Právě od roku 2010 dostanete roztomilé a dobře jezdící auto. K městské jízdě si 500 vystačí i se základním motorem, kterým je čtyřválec o objemu 1,2 litru. Výkon 69 koní sice není nic moc, ale jednoduchý motor dlouho vydrží. Volte manuál, robotizované převodovce je lepší se vyhnout. 4. Lancia Thesis (2001-2009): Limuzína od italské Lancie je na našich silnicích spíše exotem. O to levnější však ojeté kusy jsou, takže pokud se chcete odlišit a zkusit si „něco jiného“ může být Thesis právě vaší volbou. Ideální je vybírat velké benzínové šestiválce o objemu tří litrů, případně podařené pětiválcové diesely 2.4 MultiJet. Že by byl velký a luxusní Thesis výjimečně levný na provoz, s tím počítat nejde, ale jeho spolehlivost převyšuje pověst značky. 5. Renault Laguna III (2007-2015): Největším problémem třetí Laguny byla hlavně pošramocená pověst, která se přenesla z nepovedené druhé generace. Jenže Francouzi na pokračovateli zapracovali a výsledkem je dobré auto, které nestojí mnoho peněz. Co se motorizací týče, u Laguny obecně platí, že je nejlepší vybírat mezi dvoulitry. Benzínový čtyřválec lze dostat s turbem nebo bez turba, ovšem ve všech variantách se jedná o spolehlivou jednotku. Totéž platí pro naftový 2.0 dCi ve všech provedeních.