Galerie: Nissan Leaf - starý versus nový

Nissan Leaf. Začneme vzhledem. Odcházející generace nebyla svým „žabím“ designem po chuti zdaleka všem a svůj podíl tu měla i absence „mříže chladiče“, což stále nepůsobí zcela přirozeně. Oproti tomu nová generace se v otázce vzhledu vydává konvenčním směrem a Leaf na první pohled nevypadá nijak neobvykle. Přibyla dokonce i falešná mříž chladiče, která je sice slepá, ale líbivá. Ze zadní části zmizely vertikálně umístěné světlomety, silně klenuté zadní blatníky, ale i onen neobvyklý zlom na víku kufru. Nový Leaf je svým vzezřením o něco sportovnější. Menší světla mu sluší a velmi hezkým detailem je dokonce i naznačený difuzor ve spodní části nárazníku. Výfukové koncovky tu však budete pochopitelně hledat jen marně. Interiér prvního Leafu s vícestupňovou přístrojovou deskou byl sice na první pohled správně futuristický, ale jeho nešvarem byly nehezké displeje a také celkové zpracování plastů a materiálů obecně. Nový Leaf zahodil supermoderní vzezření a vyměnil je za osvědčenou kapličku s analogovým rychloměrem a velkým displejem, zobrazujícím nejrůznější jízdní informace. Kvalita materiálů se obecně o kus polepšila, ovšem stále se zde najdou drobné nedostatky. Zavazadelník Leafu nebyl nikdy malý a staré provedení se pyšnilo hodnotou 370 litrů. Hodně zde ale byla vytýkána nepravidelnost prostoru a jeho celkově horší využitelnost. Kufr nového Leafu si však citelně polepšil. Kromě objemu navýšeného na 435 litrů je tu ještě větší hloubka zavazadelníku a také pravidelný tvar. Baterie starého Leafu měly ve větším provedení 30 kWh a umožňovaly dojezd až 250 km na nabití. Elektromotor nabízel 109 koní (80 kW) výkonu a točivý moment 254 Nm, dostupný již od nulových otáček. Nový Leaf má však větší baterii a tedy i vyšší dojezd – 40 kWh kapacity slibuje 378 km na nabití. Elektromotor má 150 koní (110 kW) a 320 Nm točivého momentu. Nabití trvá ze zásuvky 16 hodin, ale rychlonabíječce stačí k nabití na 80 % jen 40 minut.