Galerie: Jeep ukázal sedmero úžasných konceptů. Jde o hravé off-road bestie

4Speed. U konceptu 4Speed šel Jeep cestou radikálního odlehčování ve společnosti stylingu šílených 80. let. Tento Wrangler je tak obalen do karbonových dílů, přičemž každé další zbytečné kilo váhy putovalo pryč. Přesnou hmotnost ale Jeep neuvádí. 4Speed je dokonce ještě kratší než standardní nejkratší verze Wrangleru, a to o 60 centimetrů. Tímto se ušetřila hmotnost, ale také zlepšily nájezdové úhly. Pod kapotou je nový dvoulitrový čtyřválec s turbem, spojený s osmistupňovým automatem. Sandstorm. Tato hračka nemá sloužit k přejíždění horizontů, ale k jejich přeskakování. Proto má koncept Sandstorm o 15 cm delší rozvor a zbrusu nový podvozek s tlumiči, které vpředu zajišťují zdvih 355 mm a vzadu rovnou 457 mm. Pneumatiky mají u Sandstormu průměr 39,5 palce. Rovněž tady došlo na odlehčování, přičemž pod karbonovou kapotou leží 6,4litrový osmiválec. Nechybí ochranný rám ani plnohodnotná rezerva umístěná vzadu. B-Ute. Standardní Renegade dostal celou hromadu stylových, ale i funkčních doplňků karoserie. Nelze přehlédnout pořádnou zahrádku na střeše a rozšířené blatníky. Technicky byla u konceptu B-Ute zvýšena světlá výška o 4 centimetry, za což mohou i terénní pneumatiky obuté na speciálních 17palcových discích. Wagoneer Roadtrip. Z úplně jiné kategorie je představená renovace starého modelu Wagoneer z roku 1965, který sice Jeep uvedl do úžasně originálního stavu, ale přitom si neodpustil pár zásadních úprav. Wagoneer tak má o 13 centimetrů delší rozvor, zbrusu nové nástavce blatníků a samozřejmě moderní off-road pneumatiky. Originální plechové disky přitom musely být k nazutí velkých gum upraveny. Pod kapotou je 5,7litrový osmiválec. Nacho. Tento koncept Jeep popisuje jako pojízdný katalog příplatkových dílů. Všechno co vidíte, si tak můžete v USA na svůj nový Wrangler objednat. Ať už jde o matně černé doplňky karoserie, samolepky, naviják… …nebo třeba trubkové rámy místo dveří, zvednutý podvozek o 5 centimetrů, velké 37palcové terénní pneumatiky, speciální bezpečnostní disky a nakonec doplňkové světlomety umístěné pod čelním oknem. Jeepster. Dvoubarevný lak i jméno zde odkazuje na starý model Jeepster z roku 1966. Vše ostatní je ale moderním přístupem ke zlepšení schopností Wrangleru ve verzi Rubicon. Pro stylovější design bylo ale například i skloněno čelní okno. Zbytek je klasika se zvýšeným podvozkem, 37palcovými off-road pneumatikami, LED osvětlením na přídi a pod čelním oknem, kompletním bezpečnostním rámem uvnitř stejně jako plnohodnotnou rezervou v kufru. J-Wagon. Tady máme komfortnější přístup k úpravě Wrangleru. J-Wagon tak ukazuje prémiové doplňky Jeepu, přičemž už v základu koncept vychází z dražší varianty Sahara. Kromě střídmého exteriéru v odstínech šedi či takzvaného „šnorchlu“ na pravé straně u čelního okna má J-Wagon zaujmout také vybaveným interiérem, který je na rozdíl od ostatních konceptů vyveden v příplatkové béžové kůži.