Galerie: Hasičská vozidla z české historie

Jedním z nejznámějších vozů české hasičské historie je díky filmu Jak dostat tatínka do polepšovny Praga Grand s nástavbou Ebert Patří do unikátní sbírky vozů Praga pana Příhody. Vyrobena byla v roce 1920 Pracoviště řidiče bylo skutečně strohé Auto je dodnes kompletně vybavené, včetně látkových vaků na vodu Hasičské družstvo sedělo na bocích auta Jeden z členů posádky měl za úkol po cestě zvonit Praga v roce 1924 vyrobilo i takový cisternový vůz. Jeho označení je Praga LBC Technicky vyspělé hasičské vozy vyráběla i Tatra. Tatra T70 se šestiválcovým motorem se nabízela v letech 1931-34 Praga měla hasičům co nabídnout prakticky po celou dobu své existence. Toto je typ RN vyrobená ve Vysokém Mýtě Stejně tak druhý velký výrobce nákladních vozů Tatra. Tatra 111 C CAS 12 je ovšem přestavba cisterny pro přepravu pohonných hmot pro vojáky Hasiči po dlouhá desetiletí využívali i legendární Pragu V3S A samozřejmě Tatru 148. V mnohých hasičských zbrojnicích slouží tato cisternová stříkačka dosud Nalézt by bylo možno také Škodu 1203, která sloužila pro přepravu menších družstev a přenosné stříkačky A konečně i Škodu 706 zvanou Trambus Specialitou ve výzbroji Hasičského sboru Vysočina bylo pásové vozidlo Bobr. Pochází z výrobního závodu GAZ v Rusku. Uvnitř bylo šest míst a bylo určeno do těžkého terénu. Navíc umělo také plavat Spíše výjimkou v garážích tuzemských hasičů byly nákladní vozy z dalších socialistických zemí. Například Sachsenring 4000-1, kterému se kvůli zvláštnímu zvuku motoru přezdívalo Brekina Speciální hasičskou úpravou prošel i vojenský obrněný transportér OT 64 Až hrůzu nahání hasičský cisternový tank SPOT, který byl původně vyvinut pro zásahy v jaderných elektrárnách. Vzniklo jich 10 kusů