Zdroj: McLaren
BMW 320i z roku 1978. Jednoduché, staré BMW, které bychom chtěli vlastnit i dnes. Kousek z roku 1978 si Musk koupil ještě jako mlaďoch v roce 1994 a dal za něj tehdy v přepočtu jen nějakých 35 tisíc korun.
Zdroj: BMW
Dvoudveřové kupé s dvoulitrem o výkonu 123 koní (92 kW) si dokonce sám opravoval v garáži. Dvouleté vlastnictví bohužel skončilo bouračkou, kterou zřejmě zavinil špatný stav vozu.
Zdroj: BMW
Když auto půjčil jednomu se zaměstnanců své první společnosti Zip2, za jízdy vozu upadlo kolo a následovala havárie. Nikomu se nic nestalo, utrpělo pouze auto, ke kterému měl Musk citový vztah.
Zdroj: BMW
Jaguar E-Type Roadster z roku 1967. Když měl Elon Musk 17 let, dostal jako dárek knihu o klasických kabrioletech a roadsterech, v níž si ihned zamiloval tvary první generace E-Typu. Zapřísáhl se tedy, že až bude moci, toto auto si jednou koupí.
Zdroj: classicshowcase.com
Informační a reklamní společnost Zip2, kterou Musk založil se svým bratrem, si vedla skvěle a proto si i Musk v 90. letech vedl finančně velmi obstojně. Jaguar E-Type si tak nakonec opravdu koupil.
Zdroj: classicshowcase.com
Vztah se starým Jaguarem však pro Muska nebyl nejpříjemnější, v jednom rozhovoru uvedl, že jej auto nestále zrazovalo technickými problémy. Podle všeho se porouchalo už při cestě od prodejce.
Zdroj: classicshowcase.com
Zdroj: McLaren
I tento kousek v garáži však neskončil dobře. Když chtěl Musk v roce 2000 auto předvést kolegovi a spoluzakladateli služby PayPal Peteru Thielovi, řekl za volantem nechvalné známé „Sleduj tohle!“, šlápl na plyn a osud auta byl zpečetěn.
Zdroj: McLaren
Při agresivní změně pruhu na silnici auto narazilo kolem o břeh silnice, nadskočilo a po dopadu se roztočilo do smyku. McLarenu se poškodilo zavěšení, prasklo okno a zničena byla i část karoserie. Největší jobovka? Auto nebylo pojištěno.
Zdroj: McLaren
Hamann BMW M5. Být dnes potkán v pekelně rychlém vytuněném sedanu od BMW, to by Elonu Muskovi a automobilce Tesla na reputaci zrovna nepřidalo. BMW M5 od firmy Hamann však Musk vlastnil v roce 2007, dávno předtím, než byla Tesla tolik populární.
Zdroj: Hamann
Německý úpravce si pohrál jak se vzhledem, tak s vnitřnostmi. Pětilitrový atmosférický desetiválec uměl produkovat až o 60 koní (44 kW) a 54 Nm více, než v sériové podobě. Výkon M5 tak byl na konečných 567 koních (417 kW) a 574 Nm točivého momentu.
Zdroj: Hamann
Společně s McLaren F1 bylo tohle BMW jedno z nejrychlejších aut, které kdy Musk vlastnil. Úpravce totiž odstranil i omezovač maximální rychlosti, normálně nastavený na 250 km/h, a vozidlo dokázalo upalovat až 320 km/h.
Zdroj: Hamann
Porsche 911 Turbo. V období kolem roku 2007 Musk vlastnil i nejrychlejší Porsche v nabídce německé značky. Přitom i toto auto bylo předmětem jeho pohledu na elektromobily.
Zdroj: Porsche
Muskovi totiž všichni říkali, že výroba praktického, ekonomického elektromobilu je cestou vpřed. On však argumentoval tím, že technologie prozatím levnou cenu neumožňuje a ošklivou elektrickou krabici by nikdo nechtěl řídit, natož on sám.
Zdroj: Porsche
Původní myšlenka o elektrickém sporťáku tak pocházela přímo od Muskova Porsche. Vůz podobné kategorie by si prý dokázal představit jako elektromobil a taky by ho rád řídil. A jak už víme, v roce 2008 přišla Tesla se svou prvotinou, sporťákem Roadster.
Zdroj: Porsche
Audi Q7. Dokonce i čistou energií poháněný Elon Musk vlastnil velké SUV se spalovacím motorem. Trochu příhodně ho však negativa Q7 inspirovala k vytvoření jistého prvku na Tesle Model X.
Zdroj: Audi
Musk si totiž stěžoval, že masivní dveře Q7 se špatně otevírají v těsných prostorech a na třetí řadu sedaček se cestující dostanou až po nutném sklopení druhé řady sedaček.
Zdroj: Audi
Takzvané „sokolí dveře“ na Modelu X, tak měly tento problém u velkých SUV vyřešit. Druha řada dveří u Modelu X se tak otevírá vzhůru i s částí střechy, čímž se zvětšuje prostor pro nástup a také se snižuje vzdálenost dveří od okolí při otevírání.
Zdroj: Audi
Lotus Esprit. Ne jen tak ledajaký Lotus Esprit si Musk pořídil v roce 2013. Jednalo se totiž o zapomenutou verzi Espritu z bondovky „Špion, který mě miloval“, jež se ve filmu uměla přeměnit na ponorku.
Zdroj: Lotus
Lotus ve tvaru ponorky byl vydražen za v přepočtu 20 milionů korun. Musk si auto koupil z čistého sentimentu, kdy ještě jako malý v Jihoafrické republice sledoval právě ony staré bondovky.
Zdroj: RM Sotheby's
Musk byl prý zklamán, že se auto doopravdy neumí transformovat v ponorku a zpět na auto. Proto má v plánu vůz jednou vybavit elektromotory Tesla a auto vážně zprovoznit, tak jak bylo prezentováno ve filmu.
Zdroj: RM Sotheby's