Galerie: Auta, která se mohou stát ceněnými klasikami

Alfa Romeo 4C je poháněna relativně malým přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,75 litru, podávajícím výkon 230 koní (177 kW) a točivý moment 350 Nm. To sice nejsou oslnivé hodnoty, ale perfektně stačí na suchou hmotnost 895 kilogramů. Proč má potenciál stát se legendou: Malý a lehký karbonový sporťák je krásným, ale zároveň lehce kontroverzním autem, které se vyrábí v relativně malém počtu kusů. Cena okolo 2 milionů je sice vysoká, ale v horizontu několika let by mohla být ještě vyšší. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je nejvýkonnější verzí modelu Giulia s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 2,9 litru, výkonu 510 koní (375 kW) a 600 Nm točivého momentu. Z nuly na sto vystřelí za 3,9 sekundy. Proč má potenciál stát se legendou: Giulia, zejména potom v nejvýkonnější sportovní verzi, zůstane navždy poslem novodobé reinkarnace italské značky. Její motor byl navíc vyvinut společně s Ferrari. Cena činí 2 045 000 Kč. Audi TT RS je nejsilnějším členem TT rodiny. RS aktuální generace má přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru, výkon 400 koní (294 kW) a točivý moment 480 Nm. Na stovku akceleruje za pouhé 3,7 sekundy. Proč má potenciál stát se legendou: Nejvýkonnější TT RS bude do historie nesmazatelně zapsáno jako auto, které přineslo dynamiku supersportů do světa relativně běžných sportovních kupé. Cenu zatím vůz nemá, zahájení prodeje se ale blíží. Fiat 124 Spider Abarth je vrcholnou verzí roadsteru, k jehož naladění přispěl legendární Abarth. To znamená výkonnější verzi přeplňované čtrnáctistovky o výkonu 170 koní (125 kW) s točivým momentem 250 Nm. Proč má potenciál stát se legendou: Zatímco klasický Fiat 124 Spider je roadsterem pro masy, Abarth se stane záležitostí pro nepoměrně menší počet nadšenců. Českou cenu zatím nemá, v Německu stojí po přepočtu 1,1 milionu korun. Jaguar F-Type 400 Sport není nejvýkonnější verzí, ale na rozdíl od těch vrcholných jej lze vybavit manuální převodovkou. Pod kapotou se ukrývá kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 460 Nm. Proč má potenciál stát se legendou: Většina sportovních roadsterů a kupé F-Type přijde na svět s osmistupňovou automatickou převodovkou. Manuál si pořídí jen pár nadšenců a taková auta budou jednou velmi vyhledávanou komoditou. Nyní vůz stojí 2,7 mil. Kč. Mazda MX-5 RF je první svého druhu. Jako první Miata nabízí karosářskou variantu se skládacím střešním panelem. Pod kapotu můžete volit ze dvou čtyřválců: 1,5litrový Skyactiv-G se 131 koňmi (96 kW), nebo 2.0 Skyactiv-G o výkonu 160 koní (118 kW). Proč má potenciál stát se legendou: V tomto případě jde hlavně o onen střešní panel, kterým Mazda překvapila celý svět. Co se prodejů týče, bude Retractable Fastback v menšině, což zaručí jeho pozdější růst hodnoty. Ceny startují na 779 900 Kč. Dvojčata Toyota GT86 a Subaru BRZ jsou sporťáky pro nadšence, oba shodně oplývají vysokootáčkovým dvoulitrovým boxerem o výkonu rovných 200 koní (147 kW) a točivém momentu 205 Nm. Proč mají potenciál stát se legendou: Oba sporťáky jsou stroje pro zábavu, zaměřené na co nejlepší spojení mezi autem a jeho řidičem. To se bohužel v dnešní době už moc nenosí, a proto bude do budoucna takových vozů jako šafránu. Drahého šafránu.