Galerie: 10 ojetin za cenu nového iPhonu X.

Dacia Logan. Vůbec nejnovějším povozem v našem výběru je malý a úsporný Logan z roku 2006. Za cenu 35 000 korun zde máte fajnově vybavený malý sedan, který doteď najezdil 168 000 km a jezdit bude i nadále. Z venku sice Logan vypadá jako nejnudnější den vašeho života, ale uvnitř docela překvapivě nabídne hodně věcí. Máme tu dva airbagy, rádio s CD přehrávačem, dálkové centrální zamykání, el. zrcátka i přední okna, klimatizaci či palubní počítač. Úspornou jízdu zajistí čtrnáctistovka se 75 koňmi (55 kW), která jezdí i na LPG. Nádrž na plyn má přitom vydržet až do roku 2020, takže jste bez obav. Volvo V70. V žádném výběru nesmí chybět velký kombík a my jsme koukli snad na ten největší. Obří Volvo z roku 2003 má sice najeto 390 000 km, ale tady bychom počet najetých kilometrů nebrali tak vážně. Za 34 900 korun si totiž kupujete známý švédský tank, a to s bohatou výbavou včetně čtyř airbagů, ABS, ASR, automatické klimatizace, mlhovek, el. oken, CD přehrávače, centrálního zamykání, nastavitelných sedaček i volantu a dalších. Pod kapotou je 2,4litrový diesel o výkonu 130 koní (96 kW), vzadu pak kufr o velikosti celého vesmíru, v němž se klidně vyspíte. Tohle o iPhonu říct nemůžete. Kia Magentis. Do rozpočtu 35 tisíc korun se vejde i prostorný sedan značky Kia s šestiválcem pod kapotou. Na silnici jich navíc moc nejezdí, takže nebudete ovcí ze stáda. Kus z roku 2003 za celkem 33 000 korun je asi nejvybavenějším vozem v našem výběru. Za cenu iPhonu tak dostanete šest airbagů, ABS, alarm, aut. klimatizaci, el. okna i zrcátka, imobilizér, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a další. Hlavní hvězdou je 2,5litrový šestiválec o výkonu 167 koní (123 kW). Auto má sice najeto 195 000 km a korejská značka v těchto letech zrovna nezářila spolehlivostí, ale za cenu nového mobilu? Tady není co řešit. Škoda Felicia. Se starou známou „Felinou“ nic nezkazíte a tento pěkný kousek je navíc už vychytaná verze po faceliftu z roku 2000. Najeto má pouhých 89 320 km, rez tady nenajdete a ke všemu jde o variantu LXi s rozšířenou výbavou. Za cenu 33 900 korun dostane Felicii, která není vůbec vybydlená. Uvnitř jsou dva airbagy, ABS, posilovač řízení, klimatizace, imobilizér a taky centrální zamykání. Jde o známou techniku a pod kapotou je klasická třináctistovka o výkonu 68 koní (50 kW), takže za případnou opravu dáte pár drobných. Technickou nemusíte řešit až do května 2019. Jednoduše skvělá koupě. Mazda 323 F. Za cenu nového iPhonu seženete i obstojný „skoro sporťák“ od Mazdy. Model 323 F sice není tak „cool“ jako roadster MX-5, ale zase nám přijde více „cool“ než nový smartphone. Tyrkysová střela byla vyrobena v roce 1997 a od té doby najezdila 138 543 km, takže nějaký život má ještě před sebou. Specifikací přitom nezklame ani dnes: dvojice airbagů, el. zrcátka a okna, klimatizace, nastavitelný volant a taky posilovač řízení. Za rovných 33 000 korun dostanete pod kapotou šestnáctiventilovou patnáctistovku o výkonu 88 koní (65 kW) a pochopitelně manuální pětistupňovou převodovku. Fiat Punto Cabrio. Už je sice konec léta, ale pár slunečných dní ještě zajisté přijde. Pohodovou náladu jako na pobřeží Itálie v 90. letech zajistí roztomilé Punto s elektricky stahovatelnou střechou a čtyřmi místy uvnitř. Model z roku 1995 má najeto 167 200 km a dáte za něj 32 900 korun. Výbava potěší: centrální zamykání, elektrická okna vepředu, klimatizace, dva airbagy a posilovač řízení. Starý 1,6litrový čtyřválec o výkonu 88 koní (65 kW) je možná loterií v rámci spolehlivosti, ale kdo neriskuje, nežije. Auto dostalo před prodejem novou spojku, přední brzdy, náplně a ekologický poplatek je zaplacen. Zas tak hrozné to s Fiatem nebude. Ford Probe. Sportovní kupé od Fordu taky seženete za cenu nového mobilu a ke všemu má námi zbožňované vyklápěcí světlomety. Zbude vám i na benzin, protože tento kus vyjde na pouhých 29 000 korun. Ve výbavě se mezi airbagy, el. okny, centrálním zamykáním a posilovačem řízení najde i elektrické střešní okno a nastavitelný volant. Počet najetých kilometrů? 148 688 km. Nic hrozného pro auto z roku 1994. Motorově by Probe nemusel zlobit, jelikož základní dvoulitrový čtyřválec stejně jako další technika pochází od Mazdy. Výkon 115 koní (85 kW) je dostačující, když s autem nebudete závodit od semaforu k semaforu. Škoda 105 L. Staré škodovky pomalu a jistě rostou na ceně, tudíž je ideální doba přestat myslet na smartphone od Applu a skočit do starého auta s investičním potenciálem. Třeba do jedné z prvních Škod 105 L. Lehce pobouchané plechy se přece vyklepou, hlavní je ročník 1978, původní maska s kulatými světly a najetých jen 87 000 km. Auto ve své době fungovalo k propagaci pneumatik GoodYear a Michelin, takže má dokonce i svůj životní příběh! Karoserie je téměř bez koroze, vzadu je původní jedenáctistovka s 46 koníky (34 kW) a celkově jde o zachovalý kus. K ceně 34 000 korun stačí opravit menší nedostatky a potenciální leštěnka s vyšší hodnotou je na světě. Trabant 601. Špetka srandy a recese neuškodí, takže za pěkných 33 000 korun může být váš i legendární „Trabi“. Tento kus zřejmě prošel lehkým vesnickým tuningem, takže večer na zábavě strhnete všechnu pozornost. Kus historie pochází z roku 1972, ale přitom najezdil „pouze“ 122 000 km. Kdyby něco, spravíte ho na koleně a majitel vám navíc k ceně přihodí kupu náhradních dílů. Motorově prý šlape jako hodinky a určitě smrdí tou nezaměnitelnou směsí benzinu a oleje. Výkon 26 koní (19 kW) zajistí, že v něm jen těžko dostanete pokutu za rychlou jízdu. ČZ 175 „Prase“. Nemohli jsme si pomoct a ikonu českých skútrů jsme museli zahrnout taky. Rovněž má ohromný potenciál na zvýšení hodnoty, jelikož zachovalé/renovované kousky zasahují na inzerci až do stovek tisíc korun. Tato paráda z roku 1959 však stojí zmiňovaných 35 000 korun, přičemž po lehkém servisu a přelakování její cenovka dále naroste. Najeto má 15 000 km. Podle majitele motor chytá na první sešlápnutí a kastle je celkově bez koroze. Renovace tak nebude úplnou katastrofou. „Praseti“ stačí výkon 11 koní (8 kW) a udělá z vás největšího borce široko daleko. Ani tady se nový iPhone nechytá.