Průzkumy z USA zmiňují, že od roku 1994 zemřelo v zamčených autech více než 800 dětí na následky přehřátí organismu. Na vině jsou poté bohužel samotní rodiče, kteří dítě zapomněli na zadních sedačkách a auto nechali zaparkované na slunci. Celých 55 procent případů pak ukazuje, že o dítěti v autě si rodiče nebyli vůbec vědomi.

I proto se Hyundai rozhodl své budoucí vozy vybavit novým palubním asistentem, který řidiče upozorní, že v autě zůstala osoba nebo zvíře.

Jde o podobnou bezpečností funkci, jakou v USA již dříve představil u některých svých modelů například koncern General Motors či automobilka Nissan. Namísto čidel ve dveřích, které zaznamenávají jejich otevření a zavření před a po jízdě, ale novinka od Hyundai pracuje trochu jiným způsobem.

Koenigsegg Agera RS při sprintu 0-400-0.
Bugatti Chiron přišlo o rychlostní rekord. Pokořil ho starý Koenigsegg

Systém Rear Occupant Alert (Upozornění na osoby vzadu) funguje na principu ultrazvukových čidel, jež skenují pohyb na zadních sedadlech. Asistent je přitom aktivní hned několikrát za sebou.

První upozornění přijde ve chvíli, kdy řidič zastaví a vypne zapalování vozu. V tu chvíli se na displeji přístrojové desky objeví první upozornění, že na zadních sedačkách někdo je.

Jestliže toto varování řidič ignoruje, přesto vystoupí a auto zamkne, vozidlo začne automaticky výstražně troubit a blikat.

V případě, že ani na tento způsob upozornění nebude řidič reagovat, bude mu na mobilní telefon odeslána zpráva skrze palubní systém Blue Link.  

Záběr z kamery vozidla
VIDEO: Řidič v Plzni problikl auto s tajnými policisty. Ti na něj vytáhli zbraň

Systém pak bude nabízet i funkci deaktivace asistenta pro případ, že osobu na zadních sedačkách necháváte záměrně a z vašeho pohledu žádné nebezpečí nehrozí.

Nejprve se má nová technologie objevit na americkém trhu, a to až u vozů modelového roku 2019.

Zdroj: Youtube