Postupně se tedy na světě objeví osmdesát šťastných majitelů a osmdesát speciálních hypersportů, které svým vzhledem, technikou a schopnostmi jednoduše berou dech.

Švédské automobilce sice chvíli trvalo, než svůj první hybridní vůz začala vyrábět – prototyp Regery byl uveden již v roce 2015 a produkční verze teprve minulý rok – nyní už je však nachystaná pokrýt poptávku.

Na výjezdu z tunelu už zakázkový Koenigsegg připomínal spíše vyježděný naftový Mercedes.
VIDEO: I supersporty mají své dny. Takhle to vypadá, když neposlouchá Koenigsegg

Regera svět zaujala hlavně pohonnou jednotkou. Kombinuje pětilitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec a trojici elektrických motorů, jejichž společných 1500 koní (1103 kW) a 2000 Nm točivého momentu putuje na zadní kola skrze unikátní systém Direct Drive s jediným rychlostním stupněm, který nahrazuje klasickou převodovku.

Díky této technice je Regera schopná akcelerovat z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 410 km/h.

Cenovka je samozřejmě ze světa hypersportů, v přepočtu činí přibližně 44 milionů korun. Vynásobte tuto částku osmdesáti a vyjde vás částka kolem 3,5 miliardy korun, kterou Koenigsegg na prodeji Regery vydělá.

Koenigsegg Agera R.
I milionáři musejí do fronty. Na superdrahý Koenigsegg se čeká přes čtyři roky

Christian von Koenigsegg, zakladatel automobilky, má ale vždy velké plány, a proto poprvé v historii značky bude probíhat výroba Regery společně s dalším modelem, nehybridní Agerou RS.

Toho vyrobí automobilka pouhých 25 kusů a jde o konečnou sérii k ukončení produkce řady Agera. Co Koenigsegg připravuje do budoucna se zatím neví, každopádně teď ale mají určitě plné ruce práce.