Zároveň jde o přímého konkurenta Škody Octavia, oba vozy jsou totiž liftbacky s velkým výklopným víkem zavazadelníku. Jeho objem ale zatím v případě i30 Fastback bohužel neznáme.

Ve srovnání s pětidveřovým hatchbackem je i30 Fastback o 115 milimetrů delší, má tedy 4455 mm. Octavia na délku měřá 4670 mm.

S protaženou siluetou zakončenou jemně vystrčeným spojlerem není i30 Fastback nižší jen opticky, ale celý vůz je opravdu o 30 mm snížen oproti běžným verzím. O 25 mm se snížila linie střechy a dalších 5 mm vůz klesl v zavěšení. To zároveň znamená, že je odpružení o něco tužší a Fastback – ač vybaven obyčejnými motory – má mít sportovnější a říznější jízdní vlastnosti než hatchback a kombík.

Auto dostalo také svalnatější nárazník, a tvary mohou lépe vynikat v jedné ze dvanácti barev. Na výběr jsou klasické laky, metalízy, ale dokonce i tři perleťové odstíny, které na jinou i30 nelze objednat. Totéž platí i pro vnitřní prostor, který lze okořenit unikátním barevným provedením Merlot Red.

Hyundai i30 N.
Ostrý Hyundai i30 N se oficiálně představuje. Bude mít dvě verze. A co výkon?

Jak již bylo řečeno, selekce pohonných ústrojích zůstává stejná jako u hatchbacku. Pod kapotu tedy lze dostat přeplňovaný benzínový tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 118 koní (87 kW), případně větší, taktéž přeplňovaný, čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 138 koní (101 kW). Zájemce o diesel čeká čtyřválcová šestnáctistovka dodávaná s výkony 108 koní (79 kW) nebo 134 koní (99 kW). Převodovku lze volit buď manuální, nebo automatickou dvouspojkovou.

Nechybí samozřejmě ani zbytek již známé technologické výbavy. Stejně jako hatchback je i Fastback osazen hromadou aktivních bezpečnostních prvků už v základu. O něco vyšší ovšem rozhodně bude cena, reflektující o kus „prémiovější“ přístup elegantnějšího karosářského provedení. Bohužel částky zatím zůstávají neznámé.

Zdroj: Youtube