Jak problematické mohou být některé „upravené“ dopravní značky, na to poukázal výzkum na washingtonské univerzitě. Zdejší vědci zkusili na dopravní značky nalepit různé samolepky, což je na normálních silnicích relativně častý jev, stejně jako třeba posprejování značek.

Tyto značky byly následně interpretovány softwarem jednoho z vývojářů autonomních systémů a výsledky byly dost nemilé. Třeba ceduli „STOP“, na které byly samolepky „LOVE“ a „HATE“, nepřečetl software jako stopku, ale jako omezení rychlosti na 45 mil v hodině. Přikázané odbočení vpravo, na kterém byla jen samotná šipka polepená bílými štítky, potom software přečetl jako „STOP“.

Mazda CX-9.
Mazda chystá velkou technickou novinku, představuje naftový motor na benzín

Pokud si nebude umět software auta poradit v situaci, kdy uvidí nějakým způsobem pozměněnou značku, mohlo by to vyústit ve značný problém. Auto se totiž může začít chovat nepředvídatelně, nebo dokonce nebezpečně. Když si například mylně vyloží značku jako omezení rychlosti, může začít prudce zpomalovat, s čímž nebudou řidiči za autem počítat.

Vědci z washingtonské univerzity navíc poukazují na fakt, že je software autonomních aut zranitelný a bude-li někdo chtít, zjistí si přesně, pomocí jakých algoritmů dopravní značky interpretují. Stačí potom málo, aby mohl někdo třeba jen lehce upravit ceduli a auto tím zcela vyvést z míry. To potom klidně vjede do křižovatky, kde mělo dávat přednost.